Матеріали на блозі БЕЗКОШТОВНІ! Якщо Вам вони сподобалися чи стали у нагоді - ВІДДЯЧТЕ, будь ласка, натиснувши на будь-який банер на цьому блозі! Цим Ви мені дуже допоможете, це і буде Ваша ПОДЯКА за мою роботу! Дякую Вам, що Ви користуєтесь моїми матеріалами!

Шум - Великодня гаївка

неділя, 3 червня 2018 р.

Межа втоми. Як навчитися любити себе?


Відповідаючи на закиди, що я постійно нию і вперто не бажаю мінятися, брати приклад, працювати над своїм вдосконаленням, вчитися чомусь новому…, скажу таке, і це не ниття, не дорікання, це проста невимушена розповідь:



Ви вибрали не той об’єкт для дорікань у недосконалості!
Все своє свідоме життя я займалася не тим, чого хотілося мені, а тим, що потрібно було іншим. Дорікати мені у тому, що я нічого не роблю для сім’ї – просто підло. То не мені треба дорікати у тому, що я нічого не роблю!

Минаючи роки щасливого дитинства, коли від мене вимагалося лише вчасно приходити додому, бути ввічливою, поважати старших, виконувати всі їхні примхи, вважаючи їхні слова – законом, почну з того, що років із семи в мої обов’язки входило: принести води, сходити в магазин за хлібом, допомогти прополоти картоплю, вибрати огірки...

Не досить хотілось, але такі обов’язки не були досить обтяжливі в такому юному віці, адже це були перші навички самостійності і відповідальності.

З появою на світ маленької сестрички всі мої особисті бажання відсунулись на задній план. Тепер мені потрібно було не лише виконувати все те, що робила раніше, а ще й постійно наглядати за сестрою, щоранку бігати по молоко для її каші, обов’язково ділитися з нею солодощами, речами й іграшками, також на мене «спихнули» прибирання і миття посуду. Вихідних у мене не було, а обов’язків побільшало. І відкосити не вдавалося – будь-який мій бунт присікався негайно.

Своє додавала школа: майже щонедільні суботники, лінійки, поїздки «на картоплю і яблука». Хотіла я цим займатися? Звичайно, ні. Але вибору не було.

З переїздом до нового міста до моїх обов’язків додалися: поїздки на збирання полуниці, малини і смородини, сапання буряків; копання, прополка, кроплення, вибирання картоплі, копання погребу, постійне лазіння в погріб за картоплею і консервацією (батько став інвалідом і не міг виконувати хатню чоловічу роботу. До слова, він не так вже й рвався їх виконувати й раніше, адже є Кіра!). 

А щоденні хатні роботи не випускали мене з дому, поки я їх не зроблю: прибрати, вибити килими, зварити їсти. Сестра, зрозуміло, нікуди не дівалася.

Сестра виросла, щоденні походи по молоко припинилися, але магазини і кухня нікуди не зникли.

Я вийшла заміж. З народженням своєї дитини мені необхідно було знову ж бігати по молоко, готувати, рано вставати, збирати чоловіка на роботу, гуляти з дитиною, їздити на горóд, прати, прибирати. 4 роки я не працювала і була, так сказати, на утриманні чоловіка.

Коли я знайшла роботу, обов’язків у мене побільшало, а вільного часу поменшало. Він, до слова, взагалі зник, адже потрібно було готуватися до уроків – писати, вигадувати, вирізати, малювати.

Раптом чоловік викинув «фінт» і запропонував розлучення. 2 роки я виходила з депресії, не втрачаючи обов’язків. Я видряпувалася з безодні сама, без сторонньої допомоги. Хотіла я цього? Ні. Але мої бажання не враховувалися.

Помирившись з чоловіком, я народила другу дитину. Безсонні ночі, щоденні прогулянки повторилися. Хоча потрібно віддати належне чоловікові – він почав потроху допомагати: прати, копати, вибирати, дивитися за дитиною.

Я продовжувала працювати, але моя робоча «ставка» поступово знижувалася і грошей ставало все менше й менше. Їх почало не вистачати на життя, адже чоловік «зірвав» собі спину і не міг працювати. Вибивання килимів, походи в погріб знов стали моїми повсякденними обов’язками. 

Коли настав той час, що грошей не стало взагалі, мені довелося трохи поторгувати секонд-хендом. Соромно було страшне (адже такому в радянському союзі нас не вчили)! Але я купила старшій дитині необхідні кросівки. Потім, коли ситуація повторилася, мені довелося продати обручки. Чоловік не працював 8 чи 9 років.

А директриса, ніби спеціально, все «забирала й забирала» у мене години. Зневірившись, я покинула мізерну роботу, адже обов’язків не поменшало, а зарплати був взагалі нуль. У цьому році чоловікові стало краще і він влаштувався на роботу охоронцем, але зарплату йому затримували. Не дивлячись на це, він схвалив мій вчинок, запевнивши, що «якось викрутимося».

Та доля не хотіла давати мені й найменшого шансу «побайдикувати» чи перекласти частину своїх обов’язків на чоловічі плечі. Через місяць мого «байдикування» у чоловіка стався рецидив зі спиною – він буквально упав з ніг.

Роботи нема, грошей на лікування теж, попереду – жахлива невідомість. Я вже готувалася іти працювати будь-куди, аби платили. Раптом – диво! Робота знайшла мене сама. Не та, звичайно, яку б я хотіла, але вибору знов не було. Знов Я була зобов’язана утримувати родину.

Через півроку чоловікові стало краще і він продовжив ходити на роботу. Хоча це тільки так називалося: йому взагалі перестали платити зарплату. А їсти з собою йому потрібно було давати щодвадні.

І ще питання сексу… Поки я була в змозі «захищатися», я це робила. Зараз лікарі категоричні – внутрішня контрацепція неможлива через ризик раку. А чоловікові байдуже. Йому хочеться. І не просто хочеться, а хочеться комфортно для нього (щоб ніде нічого не здавлювало). А я вже Бог зна скільки всілякої хімії нажерлася, аби далі гробити себе на втіху чоловіку. Його безвідповідальність концептована на твердженні: «Авось проскочить!». Страх став моїм постійним супутником.

І от зараз я констатую: я працюю, хоч дуже втомилася. Я догоджаю, хоч дуже боюся. Я мрію нарешті зняти із себе обов’язки чоловіка. Я маю деяку свободу – бо вже більш-менш приймаю рішення сама. Я почала вчитися любити себе – тобто лінуватися. І коли мені знов говорять, що я повинна щось робити, аби досягти більшого, моє єство бунтує.

На мою думку, більш, ніж я робила дотепер – перевиконати просто неможливо. Я досягла межі – я втомлена і виснажена. Я вже не хочу боротися, я хочу, аби хтось почав боротися замість мене. Чому я повинна вислуховувати докори з приводу: «Мама, треба щось робити!»? Можливо, ці докори повинен нарешті вислуховувати хтось інший?
3.06.2018

Немає коментарів:

Дописати коментар

Vseosvita

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

#OneDrive Як завантажувати файли на цьому сайті

Дізнайся про своє майбутнє

Freelance gob