Вітаю всіх своїх друзів на сторінках свого блогу! 20 листопада 2020 року були підбиті підсумки обласної пошукової акції "Герої серед нас. Сучасні захисники України".
Свою роботу я писала за напрямом "Виховуємо патріотів". За результатами конкурсу, моя робота отримала ІІІ місце в області. І я хочу поділитися нею з Вами. Адже наша школа для мене найкраща і має повне право бути відомою широкому загалу.
За допомогу у написанні роботи "Планета №3" я щиро вдячна Складній І. В., яка надихнула мене, направляла, допомагала і підтримувала. Тому можу сміливо сказати - це наша спільна перемога! Тому вітаю Складну І. В. із зайнятим ІІІ місцем в обласному конкурсі "Герої серед нас - 2020", пошукова акція "Сучасні захисники України"!!!
Ну, а тепер, власне, і сама розробка. Я не стану викладати тут додатки, фото з них можна розглянути у презентації.
Патріотичне
виховання –
це
сфера духовного життя,
яка
проникає в усе, що пізнає,
робить, до чого прагне,
що
любить і ненавидить людина,
яка формується.
В.О. Сухомлинський
Сьогодні освіта викликає багато нарікань
з різних сторін. Але саме школа залишається одним із найстабільніших островків
серед швидкоплинних, мінливих і бурхливих реалій сьогодення. Будь-яка державна
інституція робить ставку саме на виховання підростаючого покоління. Адже діти
всотують у себе все, що чують, бачать, що виконують особисто, виростаючи згодом
гідними громадянами своєї країни, які готові до її розбудови, збагачення,
слави, захисту і працюють заради її процвітання. Були часи, коли викорінювалося
все українське, стиралося з пам’яті, вимивалося з думок, придушувалося голодом
і знищувалося у таборах смерті; нівелювалася, випалювалася і викорчовувалася
серпом і молотом будь-яка згадка про українську історію. Але… зачитувався до
дірок «Кобзар», прослизали на волю полум’яні вірші Василя Стуса, жила і не
давала спокою ворогам пам’ять про Степана Бандеру, передавалася у казках і
легендах козацька звитяга і пошепки вимовлялося сокровенне: «Слава Україні! –
Героям слава!»... Що це було? Це споконвічне прагнення нашого народу до волі і
незалежності і було патріотизмом.
Часом добра, чуйна, вболіваюча,
смілива, цілеспрямована, щира, культурна, освічена, талановита, рішуча,
безстрашна, справедлива людина навіть не усвідомлює, що є патріотом, приписуючи
свою любов до рідної землі, культури, інтуїтивний потяг до всього українського,
етнічного, звичайному вихованню.
Патріотизм неможливо «насадити» силоміць. Усвідомлення
себе справжнім патріотом приходить не одразу, воно відбувається поступово:
слово за словом, крок за кроком, цеглинка за цеглинкою, вибудовується світогляд
людини. Батьками й наставниками підтримуються і живляться вроджені паростки
ментальності в усіх її складових: сімейних цінностях і традиціях, власному
прикладі батьків і прабатьків, турботливому ставленні до довкілля, повазі до
українських звичаїв, дотриманні національної етики, розвитку творчих інтересів
та здібностей, пошуках й відкриттях, любові
і повазі до рідної землі, до її історії, мови та культури, готовності стати на
їх захист. Це – гордість і гідність, щастя і туга, духовність і мудрість, це –
нерозривний зв’язок з витоками української народності, турбота, наставництво,
приклад. Патріотизм може проявлятися у кожному подиху, у ритмі серця, у кожному
порусі душі, у кожному кроці, у думках і діях, у прагненнях і мріях, у вчинках
і намірах. Головне – ці почуття підтримати, розвинути, направити непомітними,
ненав’язливими, поступовими діями до благородної кінцевої мети – виховати
справжніх патріотів України.
Основною особливістю патріотичного виховання в Яготинському НВК №3 є пошук
і прояв патріотизму в усьому, що ми робимо. Починаючи, здавалося б, з
дрібничок: незграбних закарлючок і чудернацьких малюнків наших першачків, які маленькими
долоньками старанно малюють листівки для бійців АТО, майструють обереги і
готують подарунки дітям-переселенцям зі сходу України. Під час проведення акції
в підтримку I-го Всеукраїнського благодійного фестивалю «Жінка. Мати.
Берегиня.» [5] за ініціативи Всеукраїнського благодійного фонду «Діти – наше
майбутнє» (Додаток А), невтомні рученята, за підтримки лідерів учнівського
самоврядування, виготовили і передали
волонтерам вітальні листівки і маленькі обереги для жінок-воїнів АТО, посилаючи
їм своє тепло і побажання швидше повертатися до своїх діточок. Своєю нестримною
енергією і бажанням діяти молодші школярі, подекуди, творять дива. Допомагають і спрямовують їх
лідери учнівського самоврядування, організовуючи майстер класи, влаштовуючи
пошукові квести, де потрібно здобути і знайти інформацію про видатних людей
нашого міста, його визначні місця і їх історію, проявивши кмітливість, знання,
подекуди – мужність і вміння працювати в
команді [2] (Додаток Б). Вони є активними учасниками усіх заходів: флешмобів, акцій тощо, покликаних виховувати
цілісну особистість, яка шанує українські цінності (Додаток В).
Енергетика слова «козак» незбагненна, таємнича, магічна і надзвичайно
потужна. Беручи своє походження ще з прадавніх часів, це слово сконцентрувало в
собі життєдайний дух української землі, яка виплекала багато поколінь справжніх
патріотів. Слово «козак», навіть вимовлене подумки, викликає пришвидшення
сердечного ритму, активацію думки, безмежно теплого відчуття в серці. Як-то
кажуть: «Аж розпирає груди». Тому ми не можемо ігнорувати те, що саме козацькі
розваги ненав’язливо формують сильну вольову особистість, що характерно для
українського козацтва. Спортивно-патріотичні конкурси, влаштовані для хлопців і
дівчат старших класів до Дня збройних сил України «Нумо, козаки!» та «Нумо,
дівчата!» традиційно зривають бурю емоцій як учасників, так і вболівальників [40;
41] (Додаток Г). Наш шкільний рій «Байдак» протягом багатьох років був
переможцем районного етапу і активним учасником обласного етапу
військово-спортивних змагань «Сокіл» («Джура»). Цього року рій увійшов у
десятку переможців обласного онлайн-конкурсу «Спогади – Джура» [39].
Учасники рою «Байдак» разом з лідерами ОУС влаштовують молодшим школярам
справжні «бойові» козачі вишколи, де навчають долати труднощі, ставати
вправними, шанувати козацькі традиції [1] (Додаток Д).
Під час цікавих мультивікторин «Як козаки по сіль ходили» [6], які також ми
готуємо разом із лідерами ОУС (Додаток Е), учні початкових і середніх класів
вивчають козацькі звичаї і традиції. Так, використовуючи мультики, ми виховуємо
маленьких патріотів.
Пам’ятаючи, що Україна-Київська Русь була розвинутою європейською країною,
підлітки починають усвідомлювати важливість повернення сучасної України до
своїх європейських засад. Під час тренінгових занять «Я – маленький європеєць»
[3] та «Школа юного лідера» [4] (Додаток Ж), лідери УС навчають однолітків
чітко визначати цілі, розставляти пріоритети для реалізації своїх мрій, які
хочуть втілити в життя в майбутньому. На таких заняттях молодь долучається до
європейських цінностей і засад цивілізованого суспільства.
А як же наші школярі – від найменших до найстарших – полюбляють день
народження! Так-так, день народження нашого міста і нашу найяскравішу,
наймасовішу традиційну акцію «Одягни
вишиванку!». Вдягаючи Вишиванку, ми гордо демонструємо закодовані у ній символи
волі українського народу, свою власну етнічну приналежність [10; 11] (Додаток И).
Що може краще навчити дитину, як не безпосередня участь у спільній справі!
Однією з рис українського патріота є турбота про довкілля. Неможливо виховати
цілісну особистість без усвідомлення, що ти справжній і єдиний господар на
своїй землі, а тому потрібно навчатися оберігати природу. Уроки… Уроки з
підручниками і зошитами, з картинками і плакатами, з картами і таблицями, з
презентаціями і фільмами, уроки-тренінги, уроки-квести… Різноманітних уроків –
безліч, проте іспити прийматиме життя. І не важливо, як вправно ти навчився
оперувати картинками та наскільки міцно «засіли» у твоїй голові óбрази з
таблиці – ці знання ніколи не замінять практики. Побачити на власні очі,
помацати власними руками, зануритися в сам процес – ось що потрібно для
розвитку необхідних компетентностей. Наші учні були у захваті від екскурсії на
Першу громадську сортувальну станцію сміття «NO WASTE recycling station» -
почули про шкідливість різних видів відходів, побачили, як відбувається їх
сортування, усвідомили географію переробних підприємств, цінність саме
переробки сміття, а не його накопичення на сміттєзвалищах. Громадські активісти
розповіли відвідувачам про станції сортування, щоб культура роздільного збору
сміття поширилася на їхні родини, колективи, громади, селища [7] (Додаток К).
Згадавши українські традиції шанобливого ставлення до природи та поєднавши її з
турботою про екологію рідного міста, команда старшокласників Яготинського НВК
№3 «Чиста сила», зайнявши почесне ІІ місце в обласному етапі конкурсу
екологічних агітбригад “Моя маленька Батьківщина” [8], навчала учнів 4-5-х
класів берегти природу рідного міста, наголошуючи на тому, що починати потрібно
із себе [9]. (Додаток Л). Під час таких навчань, діти молодшої ланки мали змогу
продемонструвати своїм наставникам власні екологічні проєкти з врятування
Яготина від забруднення.
Турботи, турботи, турботи… про довкілля, про підтримку, про Яготин та його
мешканців. Стільки справ, що й не перелічити! І у кожній нашій справі є акцент
на патріотичне виховання. Створюючи відео-проєкти «Врятувати від забуття» [12] (Додаток М), «Яготинська мозаїка» [13]
(Додаток Н), «Яготинські пазли» [14] (Додаток Н), «Пишаємося силою Нескорених»
[15], «Запали свічку пам’яті» [16] (Додаток П), «34 кроки болю» [17] (Додаток М),
«Україна – це ми» [18] (Додаток Н), «Незримі охоронці України» [19] – школярі
продовжують творити історію нашої школи, рідного міста.
Однією із
нових, але вже улюблених багатьма, наших традицій є виготовлення унікальних
шкільних календарів [25] на основі проведених акцій, тематичних тижнів та
конкурсів «Коса – дівоча краса» [20] (Додаток Р), «Вдягни
Вишиванку» [21], «Селфі у Вишиванці» [10], «Вишивана родина» [22],
«Ми діти твої, Україно!» [23], «Нова українська школа» [24] (Додаток С). З яким
захватом школярі демонструють рідним і друзям свої світлини, розміщені на
сторінках календарів!
Ми пишаємося
своєю школою, її традиціями, із задоволенням
популяризуємо свій навчальний заклад, своє місто широкому загалу тих,
хто є нашими однодумцями, записуючи відео-челенджі: «З Днем Вишиванки – 2020!»
[26], «Наш заклад найкращий» [27] (Додаток Т), «Пишаємося силою нескорених»
[15].
Проведення
флешмобів [33] та створення відеороликів [28; 29; 30; 31] дає активним лідерам
учнівського самоврядування можливість розвивати свою творчість і таланти,
вдосконалювати мову, урізноманітнювати життя однолітків новими тематичними
конкурсами і робити світ яскравішим, підтримувати інших, долучаючись до
культурних та історичних цінностей українського та європейського народів [16] (Додаток
У). Граючись і розважаючись, школярі засвоюють загальнолюдські цінності,
народні обряди і звичаї, вчаться дбати про власну безпеку. Такі розваги завжди
несуть у собі незримі таємні знаки поколінь мільйонів українців: «Обираю
майбутнє свідомо» [32] (Додаток Ф), «Миколай, Миколай, нас усіх благословляй!»
[35] (Додаток Х), «Учителю наше слово!» [36] (Додаток Т), «Казкова країна
Дорожніх Знаків» [37] (Додаток Ц), квест-онлайн «Знайди_Писанку» (Додаток Ш);
Долучаючись до
онлайн-проєктів «Право очима дітей» [34] (Додаток Щ), «День Гідності та Свободи
з #gdignityUkraine» [38], ми збагачуємося світовими цінностями і надбаннями,
навчаємося бути патріотами своєї країни.
І навіть перемогу нашої колеги, вчительки української мови і літератури,
Лугіни Т. В. у престижному конкурсі Global Teacher Prize Ukraine 2020 у
номінації «Реалізація мрії вчителя» ми розглядаємо як яскравий приклад
патріотизму, любові до свого рідного міста, зацікавлення долею його юних
мешканців. Її мрія – створити мотузковий парк SkyPark для дітей міста, надихає
нас щиро вболівати за Яготин, жити і творити
саме тут, на своїй малій Батьківщині [43] (Додаток Т).
Усвідомлюючи, що захисники та захисниці України щодня віддано боронять
безпеку та спокій нашої України, військові, парамедики та волонтери – усі на
своєму полі бою – несуть свою службу, школярі розуміють, що їх вклад у захист
країни – це навчання. Саме це вони продемонстрували, прийнявши участь у
Всеукраїнській акції “#Як_я_захищаю_Україну” [42]. (Додаток Ю)
Займаючись доброчинними справами, ми робимо себе сильнішими, а світ
добрішим. Саме про це говорять наші вихованці у волонтерському соціальному
проєкті "Вітання дітей на окупованих територіях України з Днем святого
Миколая" [29] (Додаток Я).
Члени нашого шкільного колективу, батьки учнів та й просто мешканці Яготина
завжди із цікавістю чекають і переглядають випуски нашого відео-проєкту «Планета №3». Лідери
учнівського самоврядування записують шкільні новини, в яких розповідають про
всі наші шкільні справи: патріотичні флешмоби, челенджі, акції, зустрічі,
події, тощо. Вони є голосом нашої школи і навчають всіх самостійності,
цілеспрямованості – якостям, притаманним справжнім громадянам України [44]
(Додаток Я1).
Так і минають наші шкільні будні –
справа за справою, день за днем, рік за роком. Ми щиро сподіваємося, що учні
нашої школи збережуть у своєму серці спогади про шкільні роки, сповнені не лише
навчанням, а й акціями, челенджами, флешмобами та іншими заходами, і паростки
патріотизму, які ми старанно підтримуємо і плекаємо протягом усіх років, і в
подальшому міцнітимуть, розвиватимуться, будуть затребуваними у суспільстві. А
поняття «патріотизм» перестане бути просто словом, а буде невід’ємною рисою
кожного громадянина України.
Усі матеріали про заходи з патріотичного виховання висвітлено на нашому шкільному сайті http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua.
Список корисних посилань
1. Козачата-"Соколята" – [Електронний ресурс]. –
Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1335
2. Пошуковий квест "Скарби
Яготинщини" – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1113
3. «Я – маленький європеєць» – [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/shkola_yunogo_lidera/ya-malenjkij_yevropeyecj/
4. Школа юного лідера – [Електронний
ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/shkola_yunogo_lidera/
5. «Жінка-Мати-Берегиня» – [Електронний
ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1663/vn/Жінка-Мати-Берегиня/
6. "Як козаки по сіль
ходили" – [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/do_dnya_zahisnika_vitchizni/
7. "Україна без сміття" – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/ukraina_bez_smittya/
8. «Чиста Сила» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1465/vn/Чиста-Сила/
9. «Школа Змія Горинича і Ко» –
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1501/vn/Школа-Змія-Горинича-і-Ко/
10. "Селфі у вишиванці" – [Електронний ресурс].
– Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/gallery/selfi_u_vishivanci/ , https://www.youtube.com/watch?v=cMifPlAYtQ4
11. Календар "Вдягни Вишиванку" - 2019 – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/gallery/odyagni_vishivanku-2019/
12. «Врятувати від забуття» –
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2020-2021_navchaljnij_rik/uchnivsjkij_proyekt_vryatuvati_vid_zabuttya/
13. Яготинська мозаїка –
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1688/vn/Яготинська-мозаїка/
14. «Яготинські пазли» – [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1549/vn/Яготинські-пазли/
15. Патріотичний челендж Яготинського НВК №3 до Дня Захисника
Вітчизни "Пишаємося силою Нескорених" – [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/proekti/pishayemosya_siloyu_neskorenih-2019/
16. Запали свічку пам’яті – [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1410/vn/Запали-свічку-пам’яті/
17. До річниці Чорнобильської
трегедії - «34 кроки болю» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/do_richnici_chornobiljsjkoi_tregedii-34_kroki_bolyu/
18. «Україна – це ми» – [Електронний
ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1635/vn/Україна-–-це-ми/ , https://youtu.be/uF_PsAedaBM
19. «Незримі охоронці України» – [Електронний ресурс]. –
Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1649/vn/Незримі-охоронці-України/
20. "Коса – дівоча краса"
– [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/konkurs_kosa-divocha_krasa/
21. Конкурс "Вдягни Вишиванку - 2019" – [Електронний
ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1562/vn/Конкурс-Вдягни-Вишиванку-2019/
22. Флешмоб «Вишивана родина» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://youtu.be/gNdQfAPBahQ
23. «Ми діти твої, Україно!» –
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/gallery/mi_tvoi_diti_ukraino/
24. «Нова українська школа 2018-2019» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/gallery/nova_ukrainsjka_shkola_2018-2019/
25. Галерея – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/gallery/
26. «З ДНЕМ ВИШИВАНКИ - 2020!» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/do_dnya_vishivanki_2020/
27. «Челендж «Наш заклад найкращий»
– [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/chelendzh_nash_zaklad_najkraschij/
28. «Сонце дитинства» – [Електронний
ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/chelendzh_sonce_ditinstva/
29. Вітання з Днем Святого Миколая
від учнів Яготинського НВК №3 – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/proekti/socialjnij_proekt_2019/
30. «До дня Європи в Україні» –
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1676/vn/До-дня-Європи-в-Україні/
31. Просвітницький проект «Я маю
право» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/uchastj_v_onlajn-proektah/prosvitnicjkij_proekt_ya_mayu_pravo/
, https://youtu.be/y5Zo3CpQZL8
32. «Обираю майбутнє свідомо» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1588/vn/«Обираю-майбутнє»-свідомо/
33. Флешмоб #українська_писанка 2020
– [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/fleshmob_ukrainsjkapisanka_2020/
34. Право очима дітей – [Електронний
ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1614/vn/Право-очима-дітей/
35. «Миколай, Миколай, нас усіх благословляй!»
– [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1627/vn/Миколай-Миколай-нас-усіх-благословляй/
36. «Учителю наше слово!» –
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1691/vn/Учителю-наше-слово/
37. "Казкова країна Дорожніх
Знаків" – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1695/vn/Казкова-країна-Дорожніх-Знаків/
38. День Гідності та Свободи з
#gdignityUkraine 2019 – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/denj_gidnosti_ta_svobodi_z_gdignityukraine_2019/
39. Онлайн-челендж 2020 «Спогади – Джура» – [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2019-2020_navchaljnij_rik/onlajn-chelendzh_2020_spogadi_dzhura/
40. «Нумо, козаки!» – [Електронний
ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1618/vn/Нумо-козаки/
41. «Нумо, дівчата!»
– [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1661/vn/Нумо-дівчата/
42. «#Як_я_захищаю_Україну,
#ВІ_Активна_Громада» – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/2020-2021_navchaljnij_rik/yak_ya_zahischayu_ukrainu/
43. Мрійники змінюють світ – [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/news/id/1692/vn/Мрійники-змінюють-світ/
44. Відео-новини «Планета №3» – [Електронний ресурс]. –
Режим доступу: http://yahotyn-school3.edukit.kiev.ua/samovryaduvannya/video-novini_planeta_3/
Інтернет-ресурс
1. https://youtu.be/y5Zo3CpQZL8
2. https://youtu.be/5yGizNDjxCg
3. https://youtu.be/nmMuPS6qM-I
4. https://youtu.be/ZlraVConB8I
5. https://www.youtube.com/watch?v=hxCe20-dgiw
6. https://www.youtube.com/watch?v=zNMGQmi4sas
7. https://youtu.be/zjM4KgnXTRc
8. https://www.youtube.com/watch?v=cMifPlAYtQ4
9. https://youtu.be/uF_PsAedaBM
10. https://youtu.be/K_Qq58ZpaOc
Немає коментарів:
Дописати коментар